Portal Kampaniespołeczne.pl opublikował dziś wyniki swojego plebiscytu na najlepszą kampanię społeczną minionego, 2011 roku. Plebiscyt miał na celu wyłonienie tych akcji społecznych, które najbardziej spodobały się internautom, poruszyły ich i zaangażowały.

Zachęcaliśmy Was do głosowania, są efekty! Na stronie organizatorów czytamy:

Bibliofile mają seksapil …i potrafią się zmobilizować! W głosowaniu czytelników portalu kampaniespołeczne.pl na najlepszą polską kampanię 2011 r. najwięcej głosów uzyskała inicjatywa Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! Jej twórcy z fantazją i zaangażowaniem zrealizowali projekt, który choć rozmija się z logiką sieciowych agencji, to jest świeży, zbudował społeczność wiernych fanów i co najważniejsze – podoba się!

Głosowanie trwało 2 tygodnie od początku lutego. Inicjatywa Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! wyprzedziła 9 innych projektów, zyskując ponad 2/5 z puli wszystkich (a było ich ponad 2500) oddanych głosów.

Zwycięską akcję, którą nasz portal miał przyjemność objąć patronatem medialnym, zorganizowała Grupa Twórcza QlubXsiążkowy. Udział wzięli w niej znani twórcy i twórczynie, intelektualiści i intelektualistki m.in.: Sylwia Chutnik, Kazimiera Szczuka, Paweł Althamer, Jacek Dehnel, działaczki ukraińskiego kolektywu FEMEN czy członkowie zespołu Kapela ze Wsi Warszawa.

Więcej o akcji Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! przeczytasz TUTAJ.

Drugie miejsce przypadło kampanii Zaproszenie do znajomych (stworzonej przez agencję Saatchi&Saatchi dla Polskiego Czerwonego Krzyża), ostrzegającej przed seksem bez zabezpieczenia z nieznajomymi osobami (w tym – znanymi jedynie z Facebooka). Miejsce trzecie przypadło akcji pod hasłem Czy zamierza Pan zajść w ciążę? zrealizowanej dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Wyprodukowany na potrzeby tej kampanii spot trafnie obnaża podwójne standardy traktowania kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Jego autorami są Maciej Kałach i Ewa Kamińska.

Serdecznie dziękujemy za duże zainteresowanie plebiscytem, gratulujemy zwycięzcy, a także wszystkim nominowanym – powiedziała Olga Figurska, naczelna portalu KampanieSpołeczne.pl. – Nominowane kampanie prezentowały różnorodne podejście do komunikacji społecznej, ale każda warta jest odnotowania. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku selekcja reklam społecznych do podobnego plebiscytu będzie jeszcze trudniejsza.

Źródło: Kampaniespołeczne.pl