Kto jest kim:
Kevin Flynn – niezwykle uzdolniony i ambitny twórca gier komputerowych i biznesmen, właściciel czołowej firmy w branży, Encom, założonej w latach 80. Dążył do perfekcji, zarówno w świecie wirtualnym, jak i realnym. Stworzył wirtualną rzeczywistość zwaną Siecią. Potem w tajemnicy przed otoczeniem opracował program Clu 2.0, który miał posłużyć do stworzenia utopijnego nowego świata, łączącego to, co najlepsze w naszym świecie, i w wirtualnej przestrzeni. Zniknął bez śladu w 1989 roku. Jak się okazuje, został uwięziony w świecie, który sam stworzył, i który okazał się niedoskonały.
Sam Flynn – syn Kevina, dwudziestosiedmioletni buntownik, który dorastał bez ojca. Nie zależy mu na ogromnych pieniądzach, jakie wciąż zarabia Encom, ciągle za to myśli o zniknięciu ojca i dotkliwie odczuwa jego brak. Jako dziecko nawiązał z nim niezwykle silną emocjonalną więź, o czym nie może zapomnieć. Sam ma za nic karierę korporacyjną. Jego pasją są sporty ekstremalne, które uprawia ryzykując życiem. Po zniknięciu Kevina Alan Bradley stał się zastępczym ojcem chłopaka. Gdy Alan informuje go, że otrzymał wiadomość od Kevina, Sam dokonuje skoku w wirtualny świat, gdzie ma szansę odnaleźć i ocalić rodzica.
Quorra – unikatowy program, zaufana Flynna seniora i wojowniczka, która pomaga mu przetrwać w pełnym niebezpieczeństw życiu na wygnaniu. Pełni rolę jego przybranej córki, Flynn opowiada jej o życiu na zewnątrz, co dziewczynę fascynuje. Odwzajemnia się lojalnością i odwagą oraz gotowością do poświęceń. Pojawienie się Sama mocno na nią wpływa, wkrótce nowo sformowana rodzina musi ruszyć w niebezpieczną wędrówkę po wirtualnym świecie.
Clu 2.0 – program, który stworzył Flynn senior, by regulować życie w Sieci, ale który się niespodziewanie usamodzielnił. Tę postać gra także Jeff Bridges, odmłodzony dzięki efektom specjalnym o ponad 30 lat. Pierwsza wersja programu uległa zniszczeniu, druga znowu wymknęła się spod kontroli twórcy i dąży do opanowania stworzonego przez Flynna świata. Wirtualna rzeczywistość i ludzie mieli tam współegzystować. Ale okazało się to tylko teorią…
Castor – program zmieniający się wraz z wirtualnym światem, dostosowujący się do jego gwałtownych zmian. Jego personifikacją jest właściciel klubu End of the Line, dandys i postać z półświatka, dokonujący nieustających transakcji. Może być przyjacielem lub wrogiem – w zależności od oferty i ceny.
Alan Bradley – współtwórca sukcesów Flynna, pełniący obowiązki ojca zastępczego Sama. Przez dzisiejszych szefów korporacji Encom traktowany jako zbędny relikt przeszłości, którego nie można usunąć, ale można zepchnąć na boczny, ślepy tor.
Jarvis – personifikacja programu Clu 2.0 służąca do utrzymywania pożądanego ładu, ktoś na wzór szefa wywiadu i służb bezpieczeństwa. Dąży do pełnej kontroli nad wirtualnym światem.
Syreny / Gem – program należący do grupy zwanej Syreny, mającej przygotowywać uczestników walk gladiatorskich odbywających się w Sieci. Syreny mają niezwykle uwodzicielskie personifikacje i można je zastać w lokalu Castora.
{youtube}Shvf1mtyRI4{/youtube}