Akcja Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka – promująca czytelnictwo w konwencji erotycznej, rozwija się w zawrotnym tempie. W ciągu zaledwie trzech tygodni osiągnęła prawie 4 000 fanów na Facebooku i kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających stronę, setki wspomnień w mediach i w internecie. A wszystko za sprawą chwytliwego hasła i celebrytów, którzy popierają akcję.

Zdecydowanie nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania ze strony ludzi i mediów – mówi Monika Czaplicka, rzeczniczka akcji. – Boję się co będzie dalej.

Szczególnie, że kampania dopiero się rozwija – kolejne zdjęcia są ujawniane, zgłaszają się nowi celebryci – z kraju i ze świata. Głównym wydarzeniem będzie wystawa w warszawskim Traffic Clubie, która rusza od 16 grudnia na II piętrze, między regałami z literaturą polską i obcojęzyczną.

Inicjatywa otworzyła się również na wszystkich czytelników. Ludzie zaczęli przysyłać nam własne foty z lekturą w łóżku, często przedziwne – mówi Bianka Siwińska, inicjatorka akcji. – Postanowiliśmy je także włączyć w naszą wystawę. Każdy, kto ma ochotę, może zrobić sobie zdjęcie w łóżku z książką i wysłać do organizatorów akcji. Trzeba pamiętać o wypełnieniu i podpisaniu oświadczenia o wykorzystaniu wizerunku – bez tego nie ma możliwości, żeby zdjęcie zostało wykorzystane. Szczegóły jak to zrobić znajdziecie na stronie nieczytasz.pl.

Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy pracuje nad kolejnymi odsłonami akcji. Oprócz marzeń o przyszłorocznym kalendarzu, pracują nad możliwością pokazania wystawy w innych miastach Polski. Aby tak się stało potrzebne są jednak fundusze.

AG Complex, nasz główny sponsor, zaoferował wydrukowanie kalendarzy, wystawy i zorganizowanie wernisażu, nie ma jednak możliwości, żeby sponsorował podróże i prezentowanie zdjęć poza Warszawą. Liczymy, że zgłoszą się do nas miejsca zainteresowane współpracą – najlepiej opłaceniem transportu i darmowym wystawieniem – lub firmy, które postanowią nas sponsorować – tłumaczy Siwińska, inicjatorka – Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje. Szczególnie, że może to być bardzo dobra okazja dla producentów mebli lub wydawców książek, żeby się z nami zareklamować – chętnie zrobimy zdjęcia w konwencji product placement.

W akcji wzięli udział m.in: Gabriel Fleszar, Kazimiera Szczuka, Sylwia Chutnik, Anna Laszuk, Marcin Szczygielski, Katarzyna Szustow, Iza Meldo, Nasta Niakrasava, Kapela ze Wsi Warszawa czy Paweł Althamer.

O tym, że Oblicza Kultury obejmują akcję patronatem medialnym, informowaliśmy TUTAJ.

Emilia Byliska

Emilia Bylińska

Katarzyna Szustow

Katarzyna Szustow

Anna LaszukAnna Laszuk

Kazimiera Szczuka

Kazimiera Szczuka

Kapela ze Wsi Warszawa

Kapela Ze Wsi Warszawa

Nasta Niakrasava

Nastia Niakrasava