W programie :
Zależnie od zainteresowanych: dyskusja na temat średniowiecznych wierzeń, pogaństwa tudzież wyrobu broni białej jak i innych rzeczy wykonywanych ręcznie w zamierzchłych latach…
Gwiazdą wieczoru będzie:
a jako support zagra:
CZARNY ŚWIERSZCZ
Dodatkowo na terenie lokalu będą wystawione na stoisku rzeczy ręcznie wykonane metodami, jakich używano w średniowieczu. Będzie też możliwość zakupienia płyt Barbary Karlik.
Miejsce:
Gościniec Stajnia – ul. Wawelska 1 Katowice
Otwarcie bram: 18:00
Start: 19:00
Wstęp: 15zł
Krótki opis Gwiazd:
Barbara Karlik
Na harfie gra od 2001 roku, ucząc się z książek i na warsztatach od Ann Heymann, Siobhán Armstrong, Javiera Sainz, Paula Dooley i Andrew Lawrence Kinga. Zawsze chciała grać na harfie. Kiedy rozpoczęła współpracę z zespołem muzyki celtyckiej Ould Land jej marzenia nabrały realniejszych kształtów. Kiedy, szukając wśród stron internetowych sklepów i rzemieślników, zobaczyła harfy o metalowych strunach – przepadła. Dźwięk takich strun zawsze bardziej jej odpowiadały w gitarze, postanowiła zatem taki właśnie instrument nabyć. Dzięki pomocy Roberta Parry w 2001 roku kupiła swą pierwszą harfę – Shirkę (Limerick Lap Harp z firmy Musicmakers Kits) i po złożeniu jej u poznańskiego lutnika Mirosława Barana zaczęła uczyć się wydawać z niej dźwięki. Jej pierwszym przewodnikiem była książka Ann Heymann “Gaelic Harpers First tunes”. Po trzech latach samodzielnej pracy z książką udało jej się nawiązać kontakt z założycielką Historical Harp Society of Ireland – Siobhán Armstrong. Wyjazd do Irlandii dał jej całkowicie nowe możliwości, najpierw długiej lekcji u Siobhán, później już uczestnictwa w letniej szkole harfy Scoil na gCláirseach w Kilkenny. Tam uczyła się od Siobhán Armstrong, Ann Heymann, Javiera Sainz, Paula Dooley, Andrew Lawrence Kinga i wzbogaciła swoją biblioteczkę o “Coupled hands for harpers”. Wiadomości zdobyte w Kilkenny pozwoliły jej na wybór kolejnego instrumentu i w roku 2006 dzięki pomocy przyjaciół skontaktowała się z Leszkiem Pelcem, który na podstawie tłumaczenia “Harps of Irland and highlands” R. B. Armstronga wykonał cláirseach odwzorowującą wymiary Harfy Królowej Marii wystawionej w muzeum w Edynburgu.
Naukę śpiewu rozpoczęła i nieprzerwanie kontynuuję od 2001 roku pod okiem Donaty Hoppel. Na lekcjach pracuję nad repertuarem klasycznym, zaś przy harfie stosuje formę pośrednią między emisja klasyczną a piosenkarską, jako że ballady irlandzkie są wymagające pod względem zasięgu głosu.
Obecnie mieszka w Gdyni i występuje na wielu dużych koncertach jak i festiwalach w Polsce, i za granicą. Brała udział w tworzeniu takich przedstawień teatralnych jak “Historia Świętego Patryka” (Teatr “U Przyjaciół”) oraz “Historia Irlandii muzyką i tańcem pisana” (Projekt Towarzystwa Polsko-Irlandzkiego w Poznaniu) Prywatnie pracuje w sklepie z planszówkami, interesuje się tańcem, muzyka, sokolnictwem, jazdą konno i grami RPG.
Czarny Świerszcz
Są triem instrumentalnym z Katowic. Podstawowy trzon zespołu stanowią flety, bębny i gitara. Ich inspiracje oscylują wokół muzyki folkowo-etnicznej od Irlandii po Japonię, a także muzyki współczesnej, ale zasadniczo grają wszystko co zawiera w sobie porządną melodię. Ważnym elementem ich twórczości jest improwizacja, która wypełnia dużą część koncertów.
Członkowie
Daniel Łebek – gitara akustyczna
Łukasz Świerczyński – flety proste, fujara, bansuri, alikwotowe, sopiłka, flażolety,
Sebastian Szebesta – cajon, darabuka
Wpływy
Osjan, Kwartet Jorgi, Kroke, George Winston, Yann Tiersen, Will Ackerman, Vladiswar Nadishana, Herbie Mann, Ian Anderson, Doina Klezmer