
W 2006 został sklasyfikowany na 64. miejscu listy 100 najlepszych wokalistów wszech czasów wg Hit Parader.
W 2006 został sklasyfikowany na 64. miejscu listy 100 najlepszych wokalistów wszech czasów wg Hit Parader.
Gdyby istniały galerie sztuki przeznaczone dla książek, Niewidzialne miasta zajmowałyby w nich dobrze wyeksponowane miejsce.
Twórczość Topora, inspirowana surrealizmem (artysta znał osobiście teoretyka ruchu André Bretona), pełna jest szokującej groteski i czarnego humoru, nieraz ocierającego się o makabreskę. Dla stylu Topora znamienne jest wykorzystanie elementów pure nonsense’u i zabawa z konwencjami oraz tworzywem językowym. Wszechstronna indywidualność, barokowa wyobraźnia i rozległość działań twórczych zbliżają Topora do idei syntezy sztuk. W warstwie tematycznej jego twórczość dotyczy głównie wyśmiewania postaw i mentalności drobnomieszczańskiej, podejmuje też tematykę egzystencjalną, ukazując jednostkę pośród obcego świata jak z koszmarnego snu.
Tadeuszowi Baranowskiemu zawdzięczamy powstanie tak kultowych komiksów jak Antresolka profesorka Nerwosolka, Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa czy Skąd się bierze woda sodowa i nie tylko. Kluczem do serc czytelniczek i czytelników tych dziełek okazała się nieco absurdalna, surrealistyczna i pełna abstrakcyjnego humoru wizja świata połączona z oryginalną, pełną niezwykłych kolorów i form kreską. Żywe barwy, płynna kreska, „bajkowa” stylistyka cieszą oko, niezwykłe przygody sympatycznych bohaterów i bohaterek intrygują do ostatniej strony, pełne są też zaskakujących point i dowcipnych dialogów. Wrażenie robią też bogate i dopracowane przedstawienia fauny i flory, która jest ważnym tłem w niemal każdej opowieści. Cechą twórczości Baranowskiego jest także mistrzowska kompozycja plansz.
Z przyjemnością informujemy, że Oblicza Kultury są patronem medialnym tej pozycji.